Tekstforfatning - Blogindlæg
Det er på bloggen, du kan trække folk ind bag facaden, lære fra dig, dele tanker eller information. For en virksomhed kan en blog virkelig rumme mange ting. Nogle virksomheder bruger en blog til at dele virksomhedsrelaterede oplysninger – opkøb, fusioneringer, nye kunder, resultater mv. Andre bruger værktøjet til at lære fra sig – det gælder især coaches og lignende, hvor det er deres viden og ydelser, du kan købe. Blogindlæg kan være virkelig overset til at komme tæt på dine kunder, læsere og brugere.
Hvordan jeg arbejder med blogindlæg
Jeg er typen, der altid selv har skrevet dagbog og siden blogindlæg. Jeg elsker det skrevne ord og at dele ud af det, falder mig naturligt. Det gør det ikke for alle – sådan er det. Når jeg bliver stillet overfor at skrive blogindlæg for andre, foregår det altid på følgende måde:
- Virksomheden har et emne og et fokus, de ønsker et blogindlæg om
- Jeg researcher emnet for brugbar information og opdateret viden
- Hvad spørger læserne til?
- Hvad fortæller andre om samme emne?
- Hvad vil jeg selv gerne vide, hvis jeg ikke ved noget om det?
- Ved hjælp af en søgeordsanalyse fastlægger jeg, hvilke søgeord der skal fokus på i teksten og skriver disse ind på en naturlig måde til gavn for søgemaskiner
